Som spesialister på papir og trykking, er vi også spesialister på grafisk oppsett av papir-produkter som f.eks. brosjyrer, kataloger eller bøker. Dette blant annet fordi vi har den trykk-tekniske kunnskapen som kan sørge for maksimal utnyttelse av papiret og god flyt igjennom hele produksjonen. Vi kan også gi gode råd om hvilket papir som fungerer best i hver enkelt sak i forhold til budsjett og målgruppe. Her får du tre tips fra vår hverdag.
0 Comments
Idéen om Klemmekort oppstod hos Poppcorn Design i en tid hvor det å klemme kun skal skje innenfor gitte rammer. Covid-19 har gitt oss uventede utfordringer i hverdagen, og kollegaene i Poppcorn Design fikk lyst å finne på noe positivt for både seg selv og andre. "De fleste savner å møte mennesker uten å låses av restriksjoner, og vi hadde nok trengt en god klem alle og en hver", sier daglig leder i Poppcorn, Hilde Ingvaldsen. Hun og kollega Nina har sendt ut sine første postlagte klemmer til blant annet Kongen, Statsministeren og Helseministeren.
Denne lille esken/boksen med bunn og topp/lokk har mål 11,5 x 12 x 6,5 cm. Oppi denne esken ligger det en spennende digital duppedings.
Denne superfine esken var fokus i innledningen til AutoStore sitt digitale kickoff januar 2021. Med formatet 19x19x33 cm var det en spennende pakke som ble levert på døren til alle AutoStore sine ansatte i Norge.
Visste du at når planter som korn, ris, mais og sukkerrør høstes inn og behandles, kan bare 20% av planten brukes som mat, og de resterende 80% består av stilker og blader (landbruksavfall)? Dette betyr at bønder i utviklingsland vanligvis kun får inntekt for 20% av planten de høster inn. Resterende blir oftest brent. Men, du kan bidra til at det er annerledes.
Det er overveldende hvordan det taktile i papiret får en annerledes dimensjon når det gjelder esker, sammenlignet med trykksaker. Noen esker kan se ut som de er trukket med skinn, og de færreste vil nok tenke at det faktisk er papir. Papir med ekstraordinær struktur kan også brukes i trykksaker.
En av papirtypene vi leverer trykksaker på er Cradle-to-cradle sertifisert. Dette er Arctic Paper sitt papir Munken. Følelse av minimalisme og variasjoner av hvit er nok medvirkende til at dette er et svært populært papir å bruke blant designere.
Markedsføring handler om å påvirke sanser, på en eller annen måte. Både eldre og ny forskning viser at papir virker og kan påvirke effekten av markedsføring. Likevel blir det helt feil å sammenligne spredning av markedsføring digitalt og på trykk.
Pakker er åpnet og julematen er fordøyd. Kanskje du fikk en gave som var innpakket i gavepapir av papiret PaperWise som vi har produsert for Larssen & Amaral? Lekker forløpning av grønn eller rød skaper et spennende spekter av nyanser.
Her kommer en julehilsen fra PapirNerdene på HBO Nova Print. Og hvis du er blandt dem som får tilsendt papirutgaven av julekortet, håper vi du får en taktil opplevelse som setter seg på minnet. Markedsavdelingen har vært på lageret og lett frem rester av glitrende papir som kan passe til jul. Og se hva vi fant! 8 sider med kombinasjonen Gmund, gull-folie, PaperWise innmat og PaperWise konvolutter synes vi rett og slett ble lekkert. Kanskje du er enig?
|