Markedsføring handler om å påvirke sanser, på en eller annen måte. Både eldre og ny forskning viser at papir virker og kan påvirke effekten av markedsføring. Likevel blir det helt feil å sammenligne spredning av markedsføring digitalt og på trykk. Trykksaker stimulerer sanser Trykksaker sin evne til å stimulere en rekke viktige sanser, gir merkevarer og annonsører en kraftfull mulighet til å engasjere sine kunder. Med trykksaker får du gjennomslag i støyen av markedsføring. Eksempel på trykksaker kan være brosjyre, magasin, flyer, plakat, emballasje, etikett, visittkort eller annet. Når hele samfunnet har fokus på digitalisering er det nok fort gjort å glemme bærekraftige medier utenom den digitale verden. Samtidig handler dette om noe helt annet enn markedstiltak og kampanjer med eller uten papir. Vi vil gjerne bidra til at alle får best mulig effekt av de ressursene som brukes på markedsføring. Derfor vil vi påminne markedsførere om å huske og vurdere trykksaker som en del av av sine tiltak, når målsetningen med kampanjer diskuteres. I flere tilfeller kan trykksaker gjøre en forskjell. til å skjære gjennom denne støyen for å kommunisere med hjernen på en helt annen måte.”Dokumentert forskning Siden 1990-tallet har over 100 studier publisert av hjerneforskere, psykologer og andre forskere, undersøkt hvordan folk samhandler med papir. De fant tre grunner til at folk leser best på papir: 1. Det gjør innholdet lettere å navigere i. 2. Det fasilliterer bedre mental kartlegging av informasjon. 3. Færre kognitive ressurser tappes, og oppbevaring av informasjon forbedres. Dette skyldes at papir er et fysisk medium som aktiverer sansene våre ved berøring. Følelsen av berøring er noe vi alle tar for gitt. Samtidig er det et svært sterkt bindeledd som både bevisst og ubevisst brukes i et bredt spekter av stille sosial kommunikasjon. Studier viser at folk som har blitt lett tatt på av en servitør i en restaurant gir større tips, og idrettslag som samhandler fysisk under kamp vinner konsekvent flere kamper. “Å legge til berøring i en kampanje kan øke verdien med 24%”, sier Marine Kerivel-Brown, markedsdirektør i Duplo til Two Sides. “Vi lever i en verden hvor vi kontinuerlig blir bombardert av online-, video- og lydmeldinger. Trykksaker har den taktile kraften til å skjære gjennom denne støyen for å kommunisere med hjernen på en helt annen måte.” Gjør "closingen" med papir
Sannsynligvis inneholder alle typer kampanjer flere digitale elementer. Og det er en selvfølge. Likevel håper vi du som jobber med markedsføring vil vie litt mer oppmerksomhet til trykksaker. Dette kan være positivt for et enda bedre resultat. Vi hjelper gjerne med rådgivning hvis du ønsker å vurdere en trykksak i markedsføringen. Vi kan hjelpe å vurdere om det kan ha nytteverdi og også hvilken type trykksak som kan være effektiv å vurdere. Papiret vi har valgt å vise i denne mailen er fra serien Curious Collection Metallics som distribueres av Antalis. En kolleksjon som virkelig spiller på sanser og følelser. Et perfekt papir som blant annet gir oss en glitrende følelse av nytt år og nye muligheter. Produsent av dette papiret er Arjowiggins Creative Papers.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |