H.B.O. NOVA PRINT
  • Hjem
  • Om oss
    • Om HBO
    • Ansatte
    • Miljøfokus
    • Galleri
  • PaperWise
    • Om PaperWise
    • Miljøfordel
    • Produkter
  • Produkter
    • Etiketter 2023
    • Gaveesker
    • Etiketter
    • Trykksaker
    • Esker / Emballasje
    • Storformat
  • For kunder
    • Send filer til oss
    • Spoleskjema
    • HBO Appen
    • Standard leveringsbetingelser
  • PapirNerd
    • PapirNerd Bloggen
    • Innmelding nyhetsbrev
    • Bok produksjon
  • Hjem
  • Om oss
    • Om HBO
    • Ansatte
    • Miljøfokus
    • Galleri
  • PaperWise
    • Om PaperWise
    • Miljøfordel
    • Produkter
  • Produkter
    • Etiketter 2023
    • Gaveesker
    • Etiketter
    • Trykksaker
    • Esker / Emballasje
    • Storformat
  • For kunder
    • Send filer til oss
    • Spoleskjema
    • HBO Appen
    • Standard leveringsbetingelser
  • PapirNerd
    • PapirNerd Bloggen
    • Innmelding nyhetsbrev
    • Bok produksjon
Search

Hvordan få kunders oppmerksomhet med papir?

11/10/2020

0 Comments

 
Picture
I dagens digitale verden er det en stor utfordring å tiltrekke kunders oppmerksomhet. Her skal du få et tips til hvordan du kan knytte kunder tettere til deg med bruk av papir. 
​PAPIR KREVER INGEN ALGORITMESTYRING
Forskning viser at 85% av oss foretrekker reklame på papir sammenlignet med digital markedsføring. På papir velger vi selv å lese innholdet, og vi unngår forstyrrelser av pop-up vinduer eller algoritmestyrte annonser, der du eksponeres for innhold du nylig har "googlet". I tillegg til at vi foretrekker innhold på papir dokumenterer også forskning den positive effekten av å konsumere innhold på papir.
Picture
​DET VI TAR PÅ ER MED OG FORMER FØLELSENE VÅRE
Siden 1990-tallet har over 100 studier publisert av hjerneforskere, psykologer og andre forskere, undersøkt hvordan folk samhandler med papir. De fant tre grunner til at folk leser best på papir: 
1. Det gjør innholdet lettere å navigere i.
2. Den mentale kartleggingen av informasjon fasiliteres bedre.
3. Færre kognitive ressurser tappes, og oppbevaring av informasjon forbedres.

Dette skyldes at papir er et fysisk medium som aktiverer sansene våre ved berøring. Følelsen av berøring er noe vi alle tar for gitt. Samtidig er det et svært sterkt bindeledd som både bevisst og ubevisst brukes i et bredt spekter av stille sosial kommunikasjon. 
Picture
Picture
PAPIR ER VIKTIG SOM KOMMUNIKASJONSKANAL
Studier viser at folk som har blitt lett tatt på av en servitør i en restaurant gir større tips, og idrettslag som samhandler fysisk under kamp vinner konsekvent flere kamper. Dr. David Eagleman har dukket dypt i forskningen om berøring. I en stor rapport forklarer han hvorfor berøring er en så viktig del av sanseopplevelsn og hvordan den påvirker følelser og beslutningstaking. Han etablerer berøringssansen som kritisk for enhver merkeopplevelse. I sin forskning oppdaget han at selve papirkvaliteten i en trykksak også gjør en forskjell. I dette tilfellet var deltakerne i forskningsundersøkelsen mer sannsynlig å huske informasjon som ble trykket på papir av høy kvalitet enn på papir av lav kvalitet. Første inntrykk er alt, og berøring kan bidra til at inntrykket er ekstra godt.

"Hos mennesker representerer berøring en kraftig form for ikke-verbal kommunikasjon. Vår berøringssans spiller en grunnleggende rolle i det daglige livet, fra å lære om gjenstander til å kommunisere med andre mennesker." sier Eagleman. 

Vi lever i en verden hvor vi kontinuelig blir bombardert av online-, video- og lydmeldinger. Trykksaker har den taktile kraften til å skjære gjennom denne støyen for å kommunisere med hjernen på en helt annen måte. Potensielle kunder kan derfor føle et sterkere eierskap til et produkt de blir kjent med via en trykksak. Vårt tips er derfor: Bygg opp forventninger digitalt, og sørg for "closing" gjennom det taktile mediet papir er. 

Vi hjelper deg gjerne med råd til rett papirvalg for ditt produkt. Vi tar selvfølgelig hensyn til budsjettet du har. Husk at virkningsfult papir kommer i mange varianter, og alt papir vi bruker er av høy kvalitet.  Kontakt Ørjan, Birgitte eller Espen for spørsmål og priser som gjelder trykksaker. 

Hvis du vil lese mer om Dr. Eaglmans funn kan rapporten lastes ned her:
https://www.sappi.com/the-neuroscience-of-touch
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

HBO Nova Print AS - Haugesund Bok & Offset AS / Nova-Print AS
Besøksadresse Haugesund: Bokngata 1, 5537 Haugesund // Postadresse: Postboks 2003, 5504 Haugesund
Besøksadresse Stavanger: Sjøhagen 11, 4095 Stavanger
​Telefon: 52 70 19 00 // E-mail: firmapost@hbonovaprint.no​
Picture
Vi er medlem av Trykt i Norge. Trykksaker som blir produsert hos oss, kan merkes med det unike kvalitetsstempelet,
som viser at du handler hos et norsk kvalitetstrykkeri. Last ned vårt lisensierte merke her.
  • Hjem
  • Om oss
    • Om HBO
    • Ansatte
    • Miljøfokus
    • Galleri
  • PaperWise
    • Om PaperWise
    • Miljøfordel
    • Produkter
  • Produkter
    • Etiketter 2023
    • Gaveesker
    • Etiketter
    • Trykksaker
    • Esker / Emballasje
    • Storformat
  • For kunder
    • Send filer til oss
    • Spoleskjema
    • HBO Appen
    • Standard leveringsbetingelser
  • PapirNerd
    • PapirNerd Bloggen
    • Innmelding nyhetsbrev
    • Bok produksjon