Kraften en fysisk årsrapport har, kan lett undervurderes i en verden der digital kommunikasjon dominerer. Viktig lektyre trenger et analogt løft!
En årsrapport er et viktig verktøy for å kommunisere selskapets ytelse og økonomiske helse, samtidig som den gir innsikt i hvordan organisasjonen har utviklet seg gjennom året. Forhåpentligvis ligger det mye arbeid bak, som fortjener å bli lest, studert og i noen tilfeller drøftet.
Mange firma velger heldigvis å legge omtanke i både utforming og trykk, etter at den viktige jobben med å finne frem alle tall, informasjon og fakta er overstått. Da har vi til slutt et dokument som virkelig inviterer leseren til å lese. Kvaliteten på papiret, trykketeknikken og designet gjenspeiler selskapets stolthet. Et viktig grep for å uttrykke for stabilitet og vekstpotensiale. Men hvorfor er en trykt rapport mer verdifull enn et Word-dokument eller en PDF? Det er lett å grunngi: Gjør informasjonen levende Gjennom kreativt design, tekst og layout kan kompleks, og i utgangspunktet «tørr» informasjon formidles på en måte som fanger oppmerksomheten til leseren. Variasjon og helhet hjelper mottakerne til å forstå selskapets innsats og strategi. Fremheve merkevare og prestasjoner En årsrapport fungerer ikke bare som en finansiell oppsummering for året, men også som et solid markedsføringsverktøy. Rapporten kan fremheve selskapets kultur, prestasjoner og fremtidsplaner på en måte som styrker firmaet. Varig verdi I motsetning til digitale rapporter som lett kan overses, blir en trykt rapport en varig referanse og en bit av historien. Dette gjør den spesielt verdifull. Bygge bedriftskultur En fysisk rapport kan styrke følelsen av tilknytning og tilhørighet. En slik investering viser engasjement, og kan være med å bygge – og ikke minst opprettholde en sterk bedriftskultur. Sikkerhet i fysisk format For sensitiv informasjon, kan en trykt rapport tilby et høyere nivå av sikkerhet sammenlignet med digitale alternativer som kan være mer utsatt for risikoer på nett. En investering i kvalitet og kommunikasjon Å investere i en trykt årsrapport er en investering i selskapets image, kommunikasjon og fremtid. Hos HBO Nova Print As er vi dedikerte til å levere rapporter som ikke bare formidler tall, men også forteller historien om deres merkevare og visjon. Kontakt oss for å diskutere hvordan vi kan gjøre din neste årsrapport til en flott trykksak du med stolthet kan presentere for dine ansatte, styret og andre interesserte. Vi gjør design, trykk og ferdiggjøring hos oss i HBO Nova Print As – #tryktinorge. Vi hjelper også mange design- og reklamebyråer over hele landet med produksjon – ta oss da gjerne tidlig med i prosessen for papirvalg og effekter, det kan være med å fremheve uttrykket. |
|